Buzz

Roku Removes Dedicated QAnon Channel That Launched Last Month

Streaming platform Roku has removed a channel dedicated to the QAnon conspiracy theory movement after facing criticism for letting it slip through its review and moderation processes last month. The Verge reports: The show, called “Q Channel – QAnon Channel,” was hosted by popular QAnon supporter Dave Hayes and advertised as a “opinion based shows for getting the truth out, as we know it, about the Qanon movement.” A Roku spokesperson tells The Verge, “The channel is no longer on our platform.” But the company would not elaborate on why it allowed the show to launch last month.

Roku is best known as a streaming set-top box maker that also produces interface software for smart TVs. In addition to supporting other streaming services, Roku also allows anyone to create a channel that shows up on its platform as if it were any other legitimate source — like Hulu, Netflix, or scores of verified news channels. That’s what Hayes, who goes by the online handle “Praying Medic,” did after he began advertising the launch of his dedicated QAnon opinion show in late May. MediaMatters reports the channel was live for nearly two weeks, promoting prominent QAnon voices and the movement’s regular slate of rampant misinformation, conspiracy theories, and other false and manipulated news reports. Hayes also said he would be bringing the channel to other streaming platforms, too. Last week, Google removed three apps related to the QAnon conspiracy theory movement from the Play Store.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two + 9 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.